En cruch

Jag minns fortfarande första gången ja såg honom som om det vore igår, hösten 2009. (det var 8 år sedan). Jag och min syster hade åkt in med bussen till vår första dag i gymnasiet,  man började tydligen lite senare denna dag men det är ju svårt när man har bussar att anpassa sig efter.
 
Har ett svagt minne av att jag hade en svart axelväska, jeansjacka, mina dåvarande favoritjeans men minns inte vad för tröja. Jag och syrran satt utanför aulan och väntade på insläpp. Nån meter tvärsöver ser jag en blond kille med lite ruffsigt hår, han sitter på en stol. Tror det är några tjejor bredvid honom. Jag har ett minne av att jag tittar på honom och han tittar tillbaka på mig. Han hade så fina vackra blåa ögon! Men var så jäkla blyg så tittade snabbt ner i golvet när jag såg att han tittade upp.. Tiden for iväg och jag gick in i aulan för upprop. Killen utanför aulan var försvunnen! Vi gick sen till våra separata klassrum. Introdagen var lite kortare så efter någon timma var första dagen i gymnasiet avklarat. På bussen hem kunde jag inte sluta tänka på killen med de blåa ögonen. Vem var han? 
 
- Fortsättning följer -



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback